سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی
سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی

افشا شدن برخی قول و قرارهای ظریف و جان کری در جریان مذاکرات هسته ای

جان کری؛ وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطراتش آورده که: مطلع بودیم که اگر قرار است چیزی اعلام شود، لازم است به زبان ساده و عامیانه توضیح دهیم بر سر چه چیزی توافق شده است؛ با حوصله، سندی را جمع‌آوری کردیم که در آن کلیات مفاد توافق‌شده معین شده بود؛

مشخص کردن لحن این سند، نیاز به مذاکره‌ای دیگر داشت که ساعت‌ها به طول انجامید؛ سرانجام وقتی که خیال همه‌مان آسوده شد، به جواد اطمینان دادم که این سند را تا بعد از برگزاری یک کنفرانس خبری مشترک در روز بعد، علنی نخواهیم کرد. او فریاد زد: “یک دقیقه صبر کن. قرار نیست این سند علنی شود!”

جان کری در ادامه: چیزی که می‌شنیدم، باورم نمی‌شد؛ گفتم: جواد، ساعت ۴ صبح است؛ ۱۸ ساعت برای مذاکره درباره تک، تک کلماتش وقت صرف کرده‌ایم؛ اگر نمی‌خواهی دور دیگری از تحریم‌ها [علیه ایران] اعمال شود؛ این سند باید علنی شود و البته علنی هم خواهد شد.

صبح روز بعد رفتم تا ظریف را ببینم و واقعیت را برای او توضیح دهم؛ به او گفتم: اگر نتوانیم “فکت‌شیت” (رئوس تفاهمات) را منتشر کنیم، بهتر است عازم خانه شویم.

سرانجام ظریف با انتشار فکت‌شیت آمریکایی موافقت کرد و گفت: لطفا درباره عبارت‌پردازی‌های آن دقت کنید؛ مبالغه نکنید. اینرا روشن کنید که این توافق است نه چیزی که شما دارید ما را مجبور به پذیرفتن آن می‌کنید؛ در غیراین صورت، ادامه کار خیلی دشوار خواهد بود!

به درخواست او احترام گذاشتیم؛ هم در فکت‌شیت و هم در بیانیه علنی من برای رسانه‌ها؛ به عنوان مثال حواسمان بود به جای اینکه بگوییم “ایران باید X را انجام دهد” بگوییم: “ایران توافق کرده X را انجام دهد.”»

ملاحظه: همانطوری از فحوای مطالب فوق بخوبی روشن می شود، تیم مذاکره کننده ایران کاملا تحت سلطه و در مشت آمریکایی ها بوده و هر چه آنها می خواستند در متن توافق می گنجاندند؛ اما نکته ای که باید به آن توجه مضاعف شود اینست که مسئولین ایرانی هم در طول مذاکرات و هم بعد از آن طوری وانمود می کردند که واقعا از خودشان اراده و حرفی برای گفتن داشته اند! که این واقعا جای تاسف و ابراز تنفر نسبت به برخی سست عنصرها و مرعوب شدگان در برابر استکبار دارد که خود را استاد! مذاکره قلمداد کرده و دهها سکه و مدال هم گرفتند.

اقدام تروریستی (تیراندازی) در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز

امروز (۹۷/۶/۳۱) در جریان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، از سوی فرد یا افرادی ناشناس تیراندازی شده که در اثر آن تعداد ۹ نفر به شهادت رسیدند.

بنابه خبر موثق، یکی از تروریست ها زخمی و یکی دیگر نیز دستگیر شده که موضوع همچنان تحت پیگیری است.

این حمله تروریستی به هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز صورت گرفته است.

این تیراندازی که از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده، حاضران برای احتیاط روی زمین افتاده اند و مهاجمان مسلح (تروریست ها) لباس نظامی به تن داشته‌اند. تا لحظه مخابره خبر هنوز از تعداد زخمی‌ها آماری منتشر نشده است.

ملاحظه: تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل در تردد بودند، شنیده می‌شود.

ادامه مطلب ...

تلاش غرب برای تخریب روابط ایران و روسیه

چند روزی است که رسانه های غربی روی افزایش دویست هزار بشکه ای تولید نفت روسیه تاکید کرده و اصرار دارند ماجرا را به شکلی القا کنند که روسیه با  آمریکا در تحریم نفتی ایران همراه شده است.

این ماجرا وقتی به اوج خود رسید که خبری مبنی بر تشکر وزیر انرژی آمریکا از روسیه و رژیم سعودی، امارات و دیگر کشورها در راستای همکاری جهت کاهش عرضه نفت در بازارهای جهانی بر اثر تحریم ایران مطرح شد.

خود همین ماجرا نشان می دهد که چقدر این روزها آمریکا مستأصل شده که دست به طرح چنین سناریوهایی می زند.

این در حالیست که تولید نفت در روسیه بر عکس کشورهای دیگر مانند رژیم سعودی یا امارات و یا حتی ایران، دولتی نیست که بر اثر تصمیمات دولت روسیه کاهش یا افزایش یابد، بلکه تولید نفت در این کشور توسط شرکت های خصوصی و یا نیمه خصوصی انجام و بر اثر عرضه و تقاضا اقدام به استخراج نفت می نمایند و معمولا نیز همه ساله در فصل تابستان استخراج نفت کمی کاهش یافته و در مقابل وقتی در زمستان که تقاضای نفت بیشتر می شود، استخراج نفت بیشتر می شود.

ملاحظه: با توجه به حجم تولید نفت روسیه، مقدار دویست هزار بشکه ناچیز به حساب می آید و میتوان به عنوان پاسخ به افزایش تقاضای بازار به آن نگاه کرد و هیچ ربطی به ماجرای تحریم نفتی ایران ندارد؛ مخصوصا که مشتریان نفت روسیه کاملا با مشتریان نفت ایران متفاوت هستند.

این در حالیست که روسیه نیز همانند ایران در تحریم به سر می برد و در اکثر موارد با ایران به دلیل منافع مشترک، همراه می باشد و اگر بنا باشد که بتواند کاری انجام دهد تا در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه ایران بایستد، قطعا این کار را از روی بغض به ایالات متحده هم که شده انجام می دهد.

آمریکا از همان ابتدا از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواسته تا کمبود احتمالی نفت ایران را جبران کنند چون مطمئن است که روسیه با آمریکا همراهی نخواهد کرد و لذا ایالات متحده وهمپیمانانش تلاش کردند تا تولید نفت خود را افزایش دهند تا این کمبود احتمالی را جبران کنند، که علیرغم همه تلاش های آنها هنوز امکان تامین مقدار نفت احتمالی مورد نیاز بازار جهان در صورت خروج نفت ایران از بازار تامین نشده و بسیاری از خریداران نفت ایران از ترس رفتارهای آمریکا هم که شده حاضر نیستند، خرید نفت ایران را قطع کنند و به همین دلیل امکان قطع صادرات نفت ایران (آن گونه که آمریکایی ها ادعا می کنند)، تقریبا محال است.

طبق توافق های انجام شده میان ایران و روسیه، قرار است روسیه، علیرغم اینکه خود بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است، حجم زیادی از نفت ایران را خریداری کند و نیز قرار است چین، هند، ژاپن وکره جنوبی که بزرگترین خریداران نفت ایران اند، نیز خرید نفت ایران را ادامه دهند که این امر ناکامی آمریکا در همراه کردن کشورها با سیاست های ترامپیسم را به دنبال دارد لذا آنها از ابزار رسانه و جنگ روانی برای تحت تاثیر قرار دادن روابط ایران و روسیه استفاده می کنند.

انهدام اتاق عملیات مشترک آمریکایی ها و ائتلاف سعودی_اماراتی در بندر المخاء بوسیله پهبادهای یمنی

رماندهان محور مقاومت در یمن از مدت ها قبل با رصد دقیق فعل و انفعالات دشمن، به این نتیجه رسیده بودند که محور شرارت در قالب ائتلاف سعودی_اماراتی_آمریکایی به دلیل شکست های متوالی در مناطق مختلف یمن، در نظر دارد تا با تجمیع مزدوران خود، عملیات بزرگی را در کیلومتر ۱۶ الحدیده با هدف قطع ارتباط استان های تعز، صنعا و الحدیده انجام دهد.


در همین راستا نیروهای ائتلاف با استفاده از چهار تیپ و لشکر (مجموعا حدود ۷۰۰۰ نفر) و صدها خودروی زرهی و مکانیزه و نیز فراگیری آموزش های جنگ شهری و خیابانی، خود را برای عملیات مورد نظر آماده و در این اثناء هر از چندگاهی در مناطقی دست به اقداماتی می زدند که از نظر رهبران جبهه مقاومت، این تحرکات ایذایی و انحرافی تلقی می گردید؛ معذلک  نیروهای یمنی به صورت نامتوازن پاسخ هایی به تعرضات دشمن می دادند. 
ادامه مطلب ...