سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی
سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی

آمریکا برای ممانعت ایران از اقدام متقابل ۱۶ کشور را واسطه کرده‌ است...

پوردستان: آمریکا برای ممانعت ایران از اقدام متقابل ۱۶ کشور را واسطه کرده‌ است

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا پس از ارتکاب جنایت ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۶ کشور را واسطه کرده است تا ایران اقدام متقابلی انجام ندهد.  


 

امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد مهدیه ورامین برگزار شد، اظهارداشت: تنها ۴۸ ساعت پس از به شهادت رساندن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، آمریکا تاکنون بیش از ۱۶ کشور را واسطه کرده‌ تا ایران دست به اقدام متقابل نزند و اگر تصمیم به مقابله دارد، در حد اقدام آنان، این کار را انجام دهد.

پوردستان تصریح کرد: شاید تحمل شهادت حاج قاسم سلیمانی برای ملت ما بسیار سخت و دشوار باشد ولی بی‌شک، خون این سردار رشید اسلام پایمال نشده و اقدام آمریکا به شدت پاسخ داده می‌شود.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح رییسجمهوری آمریکا و ناکامی‌های آن کشور در عراق، افغانستان و سوریه، نشان از بی کفایتی دولت ترامپ دارد، ابراز عقیده کرد که  رئیس جمهور آمریکا با هدف سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود، دست به قمار خطرناکی زد و بر خلاف موازین بین‌المللی، دستور ترور حاج قاسم سلیمانی را صادر کرد.

امیر پوردستان با اشاره به خصومت و دشمنی های بی پایان امریکا با انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی این انقلاب شکوهمند مردمی در سال 1357 گفت: آنها به دلیل اینکه نگران تشکیل قطب جهان اسلام با محوریت ایران پس از پیروزی انقلاب بودند، هشت سال جنگ را با هدف از پای درآوردن نظام نوپای جمهوری اسلامی بر مردم ما تحمیل کردند.

وی افزود: آمریکا در سال ۲۰۱۳ نیز طرح خاورمیانه جدید را با هدف تجزیه کشورهای منطقه و تامین امنیت رژیم اسرائیل مطرح کرد و برای تحقق این امر، اقدام به ایجاد گروهک تروریستی داعش و ایجاد ناامنی در منطقه خاورمیانه نمود و چنان حمایت گسترده و همه جانبه ای از آنها به عمل آورد که گروههای تروریستی و تکفیری در مدت کوتاهی موفق شدند سه چهارم خاک سوریه و بخش عظیمی از شمال عراق را اشغال کنند.

این فرمانده ارتش خاطرنشان کرد: آمریکا برای ناامن کردن منطقه و پیشبرد اهداف شوم خود، بیش از ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرد و حتی از کمک برخی کشورهای مرتجع نیز بهره گرفت اما سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با درایت و هوشمندی و کمک به دولتهای همسایه، تمامی نقشه‌های امریکا و اسراییل را نقش بر آب کرد.

پوردستان افزود: با شروع این توطئه، شهید سلیمانی، با در اختیار قرار دادن تجربیات خود به ارتش سوریه و عراق و استفاده از ظرفیت مردم و تشکیل نیروهای جان برکف حشدالشعبی، از تمامی پتانسیل جهان اسلام استفاده کرد و این ابتکار و تدبیر او بود که داعش را مجبور به عقب نشینی کرد و تمامی سرمایه گذاری عبری  و امریکایی را از بین برد.

وی تصریح کرد: بی شک فرزندان امام راحل، در مسیر جبهه مقاومت با قدرت بیشتری گام برداشته و با هدایت های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب بیش از پیش بر عزت و اقتدار ایران اسلامی خواهند افزود.

سپهبد حاج قاسم سلیمانی شامگاه جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت عراق پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.