سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی
سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی

جاده ای برای عبور کشتی

پل ماگدبورگ یکی از جاذبه های گردشگری شهر هانوفر آلمان است. طول پل آبی ماگدبورگ 918 متر که 690 فوت بالاتر از زمین است. عمق کانال حدود 34 متر و عرض آن حدود 4.5 متر است. ساخت پل آبی آلمان، حدود 6 سال به طول انجامید که با هزینه‌ای حدود نیم میلیارد یورو ساخته شد تا بتواند بندر درون مرزی برلین را به ساحل رودخانه راین متصل کند.


جاده آبی + تصاویر


جاده آبی + تصاویر


جاده آبی + تصاویر

وظیفه بازوهای نظامی ایران ...

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در بیست و دومین همایش سرانگشتان نزاجا که در مشهد برگزار شد، در جمع فرماندهان گردان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی اظهار داشت: یک فرمانده باید توجه کامل به زیرمجموعه خود داشته باشد، سعی در برطرف کردن مشکلات کند و غرور از کسب این جایگاه، او را از هدف خود که خدمت است دور نکند.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات فضای جنگ‌های نیابتی تأکید کرد: ما به‌عنوان بازوهای نظامی ایران وظیفه داریم که خود را متناسب با تهدیدها آماده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر لزوم مقابله با تروریست‌های تکفیری افزود: تهدید امروز، گروهک‌های تکفیری‌اند؛ که دست‌نشانده آمریکا و اسرائیل هستند و هدف‌شان ضربه زدن به اسلام است.

امیر پوردستان به جنگ نرم نیز اشاره و تصریح کرد: از فرماندهان می‌خواهم جنگ نرم دشمن را جدی بگیرند و در زمینه آموزش و تجهیزات در آمادگی بالایی قرار داشته باشند و همچنین توجه به سربازان را در نظر داشته باشند؛ چون استفاده دشمن از شبکه‌های اجتماعی اکثراً غیر اخلاقی است و جوانان ما را به خطر می‌اندازد؛ پس باید تدابیر و آموزش‌های لازم را در این زمینه لحاظ کنیم.

زمان جنگ با ایران "حتی فرصت تلفن کردن" هم نخواهید داشت

وزیر خارجه سابق آمریکا سخنانی را درباره جنگ آتی ایران و عربستان مطرح کرده که قابل بررسی است.
زمان جنگ با ایران

 
اخیرا یکی از تحلیگران سعودی ادعایی را مطرح کرده که در آن گفته شده عربستان می‌تواند ظرف چهار تا شش ساعت آسمان ایران را تسخیر کند که البته یکی از مقامات محافظه کار دولت "جرج بوش" رئیس جمهور اسبق آمریکا به این ادعا پاسخ داده است.  
 
**پاول می گوید: اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود، شما حتی فرصت پیدا نمی‌کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید.
 
 "کالین پاول" وزیر خارجه اسبق آمریکا طی اظهاراتی رسانه‎ای سعودی ها را از توهم حمله به ایران بازداشت. در برنامه کارشناسی شبکه سی ان ان ( CNN)سه کارشناس سعودی ادعا کردند که در ۴ تا ۶ ساعت می‌توانند آسمان و حریم هوایی ایران را تصرف کنند و در اختیار بگیرند.
 "کالین پاول" وزیر خارجه  اسبق آمریکا که به عنوان مهمان و کارشناس تلفنی برنامه بود، نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد. او پس از خنده‌ای تمسخر آمیز گفت : نه نه ، من چنین فکر نمی‌کنم . صحبت‌های شما بیشتر جنبه جوک و خنده دارد؛ اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود شما حتی فرصت پیدا نمی کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید. بهتر است کمی واقع بین باشید و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنید؛ حتی ما هم تا کنون چنین ادعایی نکرده ایم.

تقلای «بنی‌سعود» در قهقرای سقوط

 اختلافات داخلی و عمو و عموزادگی دیر زمانی است موجب بروز اشتباهات راهبردی سعودی‌ها در منطقه شده که هر روز حال این رژیم بیمار را وخیم‌تر می‌کند. این از هم گسیختگی حکومتی در شبه جزیره عربستان باعث شده تا این کشور با داشتن دلارهای نفتی در انزوای کامل قرار گیرد و حاکمانش را مجبور کرده تا برای خروج از انزوا، سرسپردگی صهیونیست و آمریکا را پیشه حکومت‌داری خود کنند. 
ریاض که از گذشته نقش بازیگردان سیاست‎های خارج از منطقه را علیه کشورهای مسلمان را به دوش داشته، همواره موجب ایجاد تنش در منطقه غرب آسیا شده است. این کشور اینبار در آخرین خطای راهبردیش با اعدام یک رهبر مذهبی خود را در معرض اعتراض‌ آزادیخواهان جهان قرار داد.
مردم ما نیز همراه با تمامی آزادیخواهان به این اقدام ضد حقوق بشری بنی‌سعود واکنش نشان دادند، اما ناپختگانی که در راس رژیم عربستان قرار دارند، این انتقادها را برنتافته و در اقدامی شتاب‌زده قطع روابط دیپلماتیک با تهران را اعلام کردند.
 *اهانت، چاشنی لفاظی‌های جبیر 
در همین راستا وزیر تازه‌کار سعودی که به‌نظر می‌رسد اساس مناسبات و روابط دیپلماتیک را از آموزه‌های جدید وهابیت گرفته است؛ از هیات دیپلماسی ایران خواست ظرف مدت 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند.
عادل‌الجبیر که تحرکات اخیر را دستمایه ایجاد تنشی دیگر در منطقه قرار داده است، در سخنانی نابخردانه مدعی شد ایران از سران القاعده حفاظت کرده و از تروریسم حمایت می‌کند و حتی پا را فراتر گذاشته و جمهوری اسلامی را به قاچاق اسلحه برای تروریست‌ها متهم می‌کند.
اما دو مطلب که در اظهارات سخیف وزیرخارجه سعودی قابل تامل است اینکه رژیم‌سعودی در حالی‌ ایران را به‌عنوان تهدیدی برای امنیت خود قلمداد می‌کند؛ که اگر همه فاکتورهای تهدیدزا و تنش‌های منطقه را دریک عبارت کوتاه خلاصه کنیم، خروجی این الگوریتم چیزی جز "بنی‌سعود" نخواهد بود. از سوی دیگر وزیرخارجه تازه‌به‌دوران رسیده سعودی ایران را به همکاری با القاعده متهم می‌کند. در صورتی که القاعده‌ زائیده‌ افکار وهابیت عربستان بوده و آل‌سعود و برای پیگیری سیاست‌های جنگ‌افروزانه کاخ‌سفید در منطقه غرب آسیا آن را پرورش داده است.

*بنی‌سعود در قهقرای سقوط
 « آل‌سعود از این‌که توجهات جهانی به‌دلیل حمایت از داعش، به سویش متمرکز شده نفرت دارد و می‌خواهد کاری کند که شکل‎گیری مشکلات‌ منطقه از ناحیه ایران به‌نظر برسد.» 
بی‌شک سیاست‌های آل‌سعود به افراطی‌ترین حد خود در طول چند دهه گذشته رسیده است. 
پس از نشستن "ملک سلمان" بر تخت پادشاهی ریاض، سیاست‌های آل‌سعود به‌گونه‌ای غیرقابل انتظار پوست انداخت و ماهیت حقیقی تفکرات سلفی- وهابی بر راهبرد دیپلماتیک و مواضع سیاسی عربستان حاکم شد. به طوری‌که این سیاست آل‌سعود در قالب مداخله آشکار در امور داخلی کشورهای منطقه با هدف ناامن‌سازی محیط پیرامونی ایران به‌وسیله حمایت همه جانبه از تروریست های داعش و مدیریت جنگ‌های نیابتی علیه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران در راس اهداف منطقه‌ای آل‌سعود با صحنه‌گردانی آمریکا و رژیم اشغال‌گر قدس قرار گرفت.
*روابط تهی از سود و مملو از ضرر آل‌سعود با ایران
ریاض درحالی سناریویی قطع روابط خود با تهران را کلید زد که نگاهی گذرا به روابط چندسال اخیر، زیان همه جانبه آل‌سعود برای ایران را به‌وضوح نشان می‌دهد. با فاکتور گرفتن تبعات خسارت‌محور روابط عربستان با ایران از ابتدای پیروزی انقلاب، توطئه‌های سعودی در طی دو سال گذشته مهر تاییدی بر ماهیت ضدایرانی این رژیم بیابانی و عصرحجری می‌زند. 
عناوین کوتاه زیر ماهیت ضد ایرانی بنی‌سعود را یادآور می‌شود. 
*تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده
*مدیریت توطئه کاهش قیمت جهانی نفت  
*مدیریت عامدانه فاجعه دردآور منا 

*اتهام‌زنی پیوسته به ایران با عنوان مداخله در کشورهای منطقه  
*سابقه دیپلمات کُشی در کارنامه آل‌سعود
در حالی عربستان به اتخاذ مواضع غیرمنطقی در ماجرای سفارتش در ایران پرداخت که یک گروه تروریستی- تکفیری به سرکردگی تروریست سعودی؛ "ماجدالماجد" در 19نوامبر سال2013 به سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه بئرحسن بیروت حمله کردند.  در جریان این حمله و وقوع دوانفجار پی‌درپی، 23 نفر و از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین "ابراهیم انصاری" رایزن فرهنگی ایران در لبنان به‌شهادت رسیدند.  
 در ادامه نیز ماجدالماجد در بیمارستان بیروت به‌گونه‌ای مشکوک به هلاکت رسید و جسدش به مقامات سعودی تحویل داده شد. حال دولت آل‌سعود که آشکارا عملیات انتحاری داعش‌محور عواملش، سفارت ایران را در لبنان مورد حمله قرار داد، دم از رعایت اخلاق دیپلماسی می‌زند.
 با توجه به لیست بلندبالای اقدامات ضدایرانی و تروریسم‌ماب خاندان سعودی درقبال جمهوری اسلامی ایران، تردیدی نیست که این قطع رابطه قبل از هرچیز به زیان دولت سعودی خواهد بود. 
قطع رابطه‌ای که پروژه خروج از انزوای سعودی را در مسیری اشتباه پیگیری می‌کند و دیپلماسی حکومتی که سلطه بر شبه‌جزیره عربستان و نفی آزادی‌بیان را میراث‌ پدری خود می‌داند؛ قطعا به قضاوت افکار عمومی گذاشته خواهد شد. 
به‌نظر می‌رسد رژیم سعودی با اتخاذ این تصمیم قصد سرپوش گذاشتن بر جنایاتش را داشته و می‌خواهد با منحرف کردن اذهان عمومی، اقداماتش در راستای نقض‌آشکار حقوق‌بشر در عربستان و منطقه به فراموشی سپرده شود.
 

خون شهید نمر اضمحلال دولت ظالم سعودی را رقم خواهد زد

پوستر شهید شیخ نمر باقر آل نمر

بسم الله الرحمن الرحیم
خبر شهادت جانگداز عالم جلیل القدر و روحانی مبارز مرحوم شیخ نمر باقر النمر به دست عمال آل‌سعود موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این شهید والامقام از مجاهدان خستگی ناپذیر بود که در پیش چشم جهانیان و مدعیان به اصطلاح حقوق بشر و آزادی بیان، پس از تحمّل شکنجه‌های فراوان در زندان‌های آل سعود، به شهادت رسید. رژیم مرتجع، سفاک و مسلمان کش آل‌سعود که خوش خدمتی او به آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی صهیونیستی بر هیچ کسی پوشیده نیست، در حالی این عالم مظلوم را به شهادت رساند که در کنفرانس‌های به اصطلاح صلح و حل بحران سوریه شرکت می‌کند و سردمدار ائتلاف شده است.

کشتار فجیع مردم مظلوم یمن، و ضعف و بی‌کفایتی در برگزاری مراسم حج که به جان باختن هزاران زائر بی‌گناه بیت الله الحرام منجر شد هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. امروز بیشترین حمایت مالی و نظامی از گروه‌های تکفیری بویژه داعش جنایتکار، از آن این رژیم منحوس است. با این همه هدف از اعدام شیخ نمر، سرپوش‌نهادن بر شکست‌های پی در پی آل‌سعود در یمن، و نیز شکست سیاست‌ها و دست‌نشاندهای این رژیم در عراق، سوریه، لبنان و بحرین، بوده است. غافل از آنکه امروز نکبت و بیچارگی سراسر این رژیم را فرا گرفته و آن را در سراشیبی سقوط و اضمحلال قرار داده است.

خون آن شهید سعید دامن منحوس سردمداران سعودی را فرا خواهد گرفت. بی‌تردید راه شیخ نمر‌ها بی‌رهرو نخواهد ماند و مردم مسلمان جهان، بویژه شیعیان مظلوم عربستان سکوت نخواهند کرد و به مبارزه فراگیر خود ادامه خواهند داد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن و تسلیت شهادت عالم مجاهد، شهید شیخ نمر باقر النمر، علّو درجات برای ایشان، و صبر جمیل برای بازماندگان ایشان را از خداوند متعال خواستار است.



صهیونیست‌ها از ترور شهید قنطار سخت پشیمانند

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، یک منبع امنیتی در اسرائیل تأکید کرد این رژیم نباید تهدیدات "سید حسن نصرالله،" دبیرکل حزب‌الله را درباره پاسخ دادن به ترور شهید "سمیر قنطار" دست کم بگیرد. 
"منال اسماعیل،" گزارشگر شبکه المیادین گفت: اسرائیلی ها همچنان در انتظار پاسخی که حزب‌الله برای ترور شهید سمیر قنطار وعده داد، نفس های خود را حبس کرده اند. ارزیابی های امنیتی اسرائیل آن است که سید حسن نصرالله تهدیدات بیهوده‌ای را مطرح نمی کند و به همین علت سطح آماده باش ارتش اسرائیل افزایش یافته است. مقامات اسرائیلی همزمان به هشدار دادن به حزب الله ادامه می دهند. "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر اسرائیل هم به صف این تهدید کنندگان پیوست. پیام های تهدیدآمیز اسرائیل مانع از نگرانی نظامیان ارتش این رژیم در طول مرزهای لبنان و سوریه نشده است.  
"آلون بن دیوید،" خبرنگار امور نظامی کانال دهم تلویزیون اسرائیل گفت: «ما در مرحله انتظار قرار داریم و آنچه در چند روز گذشته شاهد آن بودیم، آماده باش ارتش بوده است. البته تجهیزات و کاروان های جدید نظامی به منطقه ارسال نشده است. اما همه ما می دانیم حزب الله خود را ملزم کرد به ترور القنطار پاسخ دهد. در مرزهای لبنان و در جولان شاهد آماده باش نیروها و تغییر محل های تردد و استقرار نیروها هستیم. این نیروها از خروج بدون دلیل از سنگرهای خود منع شده‌اند.»

امروزه آمریکایی‌ها درباره قدرت موشکی ما بحث می‌کنند و می‌خواهند آن را تحریم کنند و ما نیز در پاسخ به آنها می‌گوییم تا زمانی که تجاوزات و غارت‌گری‌های شما ادامه دارد و تا زمانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنید ما نیز توان موشکی خود را افزایش می‌دهیم. ملت غیور ایران بدانند که ما امروز انبارهای موشکی و تونل‌های طویلی از موشک‌های آماده پرتاب داریم و برای مابقی موشک‌هایی که تولید می‌کنیم دچار کمبود فضا هستیم ولی با این وجود توان موشکی خود را افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: عزت در شأن ملت ایران است و ما تکیه‌گاه محکم برای اسلام و کشورهای اسلامی هستیم؛ ما هرگز نوشته‌های غربی برروی کاغذ را نمی‌خوانیم و در برابر زیاده خواهی‌های آنها ایستادگی می‌کنیم. کشورهای غربی ایران را تهدید می‌کنند که همه گزینه‌ها روی میز است ولی از آن طرف از ما خواهش می‌کنند که توان نظامی خود را افزایش ندهیم ولی این یک رویا است آمریکا دارد و میان رویا تا واقعیت فاصله زیادی وجود دارد.

جانشین فرمانده سپاه درباره ادعای پرتاب موشک به سمت کشتی آمریکایی اظهار داشت: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که قایق‌های سپاه به سمت آنها موشک شلیک کرده‌اند که این مطلب صحت ندارد و ما به آنها می‌گوییم که اگر این ادعا صحت داشت و اتفاق افتاده بود اول خود ما آن را به صورت آشکار اعلام می‌کردیم؛ این صحبتی که صورت گرفته به خاطر رعب و وحشتی است که آنها از ایران دارند؛ ما یک کشور کاملا مقتدره با توان نظامی بالا هستیم و مسیر خود را برای حفظ اقتدارمان ادامه می‌دهیم.
سردار سلامی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: آنها که به قدرت پوشالی آمریکا وابسته بودند؛ دیدند که هیچ‌گاه ایران با آنها همکاری نخواهد کرد زیرا اهداف هر دو طرف به صورت دو خط موازی است که هیچ‌وقت به هم نمی‌رسند. آمریکا شیطان بزرگ و نشانه باطل است و ما که بر حقیم به هیچ عنوان با آنها توافق نمی‌کنیم.

سالروز حماسه 9 دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گرامی باد.

 

مگر نه این است که هر روز عاشوراست و همه زمین کربلاست؟

این یعنی هر روز باید انتخاب کنی که در لشکر حق باشی یا باطل در کنار امام باشی یا مقابل امام!

آری! تاریخ برای خاطره گویی نیست،برای عبرت گرفتن است.....


گوش کن! هنوز هم از گذرگاه زمان،صدای  "العطش" بچه های حسین(ع) را می شنویم!

هنوز هم ناله های زینب(س) به گوش می رسد هنوز هم از رگهای حسین(ع) خون می چکد.

تشنگی و زخمهای حسین را نشانمان دادند که بگویند: "این است نتیجه بی بصیرتی ، این است نتیجه لبیک نگفتن به امام!"

ایرانی با بصیرت است ، چون دست پرورده حسین(ع) است.

ایرانی با یصیرت ، حماسه آفرین است.

ایرانی با بصیرت ، زیر خیمه اباعبدالله(ع) لبیک به امام را می آموزد ، نه آتش زدن به خیمه را نه دهن کجی به ولایت فقیه را !


ایرانی با بصیرت می داند برای اینکه امامی به قتلگاه نرود ، باید در کنارش بود،باید در لشکر حق بود....

بصیرت با گوشت و خون ایرانی عجین شده و شعارش یادگاری است از نهضت کربلا هیهات من الذله.....

او هر روز به ندای " هل من ناصر ینصرنی"  امام لبیک می گوید.


ایرانی یک بسیجی تمام عیار است ، او از مکتب عشق خمینی روح الله (ره) فارغ التحصیل شده ، با کارنامه های درخشانی چون انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و حماسه 9 دی و ....

این مکتب درسش حقیقت و متعلمین آن  انسانهای با معرفت که کارنامه های عبودیت را پس از سالها مردانگی و رشادت بدست آورده اند.

ایرانی مصداق بارز "و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون" است.

نه از تحریم ها و تهدیدات می هراسد و نه از غمی برای فدا کردن جوانانش!

دشمن گمان کرده تحریم ها ما را از پای در می آورد،غافل از اینکه در روضه اباعبدالله(ع) سالهاست که شنیده ایم آب را تحریم کرده بودند و قمر بنی هاشم،علمدار نهضت حسینی شهید راه تحریم است.

دشمن گمان کرده با شهادت دانشمندان هسته ای غمی بزرگ بر دلمان خواهد گذاشت،غافل از اینکه شهادت برای ما "احلی من العسل" است.

ما ایرانی هستیم؛

همانها که در شانمان آیه 54 سوره مبارکه مائده بر پیامبر خدا(ص) در شان قوم سلمان فارسی نازل شد. فرمودند:

... به زودی خداوند گروهی را می آورد که آنان را دوست دارد.آنها نیز خدا را دوست دارند؛اینان با مومنان فروتن و بر کافران سرفرازند....در راه خدا جهاد می کنند و از سرزنش هیچ ملامتگری نمی ترسند.این فضل خداست،آن را (فضل) به هر که بخواهد می دهد و خدا گشایشگر داناست...

آری حماسه ای که یاران خمینی کبیر(ره) با رهنمودهای رهبر عزیزمان در نهم دی آفریدند،ستودنی ست و خداوند را باید شاکر بود که مردمی داریم که از سرور و سالار شهیدشان حسین بن علی(ع)درس آموختند و حماسه ای ملی را که نشان دهنده شعار "سیاست ما،عین دیانت ماست" رقم زدند.

درود خدا بر ملتی که برای هوشیاری و بیداری خود و ملتهای دیگر خواب از چشم دشمنان برده اند.

و از عمق جان و وجودمان خواهیم گفت:

رهبرا !

دعایمان کنید که تا آخرین نفس ولایی بمانیم و خدای ناکرده اللهم عجل الولیک الفرج مان از جنس نامه های کوفیان نباشد.

تـــرسیـــم ره امــــام؛ یعنی ۹دی

بر زخــم دل التیـــــام؛ یعنی ۹ دی

مــا منتقمــــان روز عاشــــورائیم

مختـــار! ببیـن! قیــام، یعنی ۹دی

میلاد رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) برای شما مبارک

میلاد پیامبر و امام صادق

نورعترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد
میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) تهنیت باد
22587582-57ab-40eb-b950-a006eacf74f2%281%29%281%29