سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی
سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی

مغز مصنوعی برای معلولان ساخته شد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک گروه تحقیقاتی مغز مصنوعی قابل کاشت در بدن ساخته اند که افراد معلول را قادر به حرکت می‌کند. آنها امیدوارند که این الکترود کوچک که در اندازه قوطی کبریت است بتواند تا سال ۲۰۱۷ به کسانی که قطع نخاع شده‌اند کمک کند.  
این ابزار از طریق خون و تزریق وریدی به بدن بیمار وارد می‌شود و سپس شروع به ایجاد سیگنال می‌کند، سیگنال‌هایی که برای کنترل حرکت ضروری هستند.  
این ارتباط دهنده انسان و ماشین شبیه قلب مصنوعی است، در قلب مصنوعی باید قلب از طریق سرخرگ‌ها به فعالیت بدن کمک کند؛ در این ابزار این مغز است که میزبان خواهد بود. 

یک وانت جنازه داعشی به مقصد جهنم

با وجود اینکه گروهک تروریستی داعش در فضای مجازی با انتشار تصاویری ایجاد رعب و وحشت می کنند اما به تازگی عکسی از دلیرمردان مدافع حرم منتشر شده است که یک وانت جنازه داعشی بار زده اند. 
 
 
یک وانت بار جنازه داعشی مقصد جهنم +عکس

سامانه اس-300 فردا پنجشنبه به ایران ارسال می‌شود

ه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام تحویل سامانه موشکی و دفاعی «اس-300» به ایران فرا رسید و منابع روس اعلام کردند که اولین محموله از این سامانه فردا به ایران اعزام می‌شود. 
روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود. 
 
وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود. 
 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 24 فروردین سال 94 با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. با این حال، مسکو تاکنون تاریخ مشخصی برای تحویل این سامانه مشخص نکرده بود.

22 بهمن گرمتر از همیشه ...

مراسم سی و هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور آغاز شد.
 به گزارش خبمراسم سی و هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران از ساعت 9 صبح امروز (پنجشنبه) با حضور پرشور مردم همزمان در سراسر کشور آغاز شد.
 
 
آغاز راهپیمایی شکوهمند سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی/همه آمده‌اند!

داعش تهدیدی برای مرزهای ایران نیست ...

صالحی فرمانده کل ارتش : درباره حضور داعش در استان دیالی و تهدید مرزهای ایران گفت: داعش در حدی نیست که بخواهد به مرزهای ما تجاوز کند.


داعش تهدیدی برای مرزهای ایران نیست

سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مبارک...

22 بهمن, 22بهمن,روز22بهمن, 22 بهمن سال 57


این بانگ آزادی است کز خاوران خیزد

فریاد انسانهاست کز نای جان خیزد

اعلام طوفانهاست کز هر کران خیزد

آتشفشان قهر ملتهای دربند است

حبل المتین توده های آرزومند است الله اکبر ، خمینی رهبر

دشمن بداند ما موج خروشانیم

زائیده بحریم فرزند طوفانیم

در سنگر اسلام بگذشته از جانیم

بازو به بازو صف به صف ما آهنین چنگیم

سنگر به سنگر جان به کف آماده جنگیم

تخت شهنشاهان، شد سرنگون از ما

بخت تبهکاران، شد واژگون از ما

دامان آزادی، شد لاله گون از ما

ما حافظ آزادی و اسلام و قرآنیم

ما در پی آسایش و معراج انسانیم الله اکبر ، خمینی رهبر

ما در ره اسلام، پیمان خون بستیم

زنجیر استعمار، مردانه بگسستیم

از دام اهریمن، با یاد حق رستیم

ما نغمه الله اکبر بر زبان داریم

ما چون خمینی رهبری روشن روان داریم الله اکبر ، خمینی رهبر

اولین مجموعه موشک کروز نصر هواپایه به نیروی هوایی ارتش تحویل داده شد

اولین مجموعه تولیدی موشک کروز ضد کشتی نصر هوا پایه که توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به تولید انبوه رسیده است، به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.
 

 اولین مجموعه تولیدی موشک کروز ضد کشتی نصر هوا پایه که توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به تولید انبوه رسیده است، به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین مجموعه تولیدی موشک کروز ضد کشتی نصرهواپایه که توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به تولید انبوه رسیده است، به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.

 سردار دهقان در مراسم تحویل دهی این موشک ها طی سخنانی با تبریک 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همه فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه‌های دفاعی را از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: دانشمندان و متخصصان توانمند سازمان هوافضای وزارت دفاع با روحیه جهادی و انقلابی، نیازمندی‌های راهبردی نیروهای مسلح را در حوزه‌های مختلف تامین می‌کنند.

وی روزآمدسازی تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح در عرصه رزم هوایی از طریق طراحی، بهینه سازی و ارتقای سامانه ها و تجهیزات را از اولویت‌های وزارت دفاع ذکر کرد و از سی و هفتمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اوج خودباوری و خوداتکایی فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع یاد کرد.

وزیر دفاع گفت: در اجرای فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا در تلاشی بی وقفه و موثر، تقویت همه جانبه نیروهای مسلح را وجهه همت خود قرار داده و در این مسیر هیچ مانعی نمی‌تواند حرکت رو به پیش ما را کُند یا متوقف کند .

سردار دهقان در تشریح موشک نصر هواپایه گفت : این موشک از قابلیت های بالایی برای انهدام اهداف مورد نظر برخوردار است.

وزیر دفاع با بیان اینکه موشک کروز نصر هواپایه توان عملیاتی و قدرت تاکتیکی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بالا می‌برد، تصریح کرد: سامانه سلاح نصر هواپایه قابلیت نصب و بهره برداری بر روی انواع جنگنده ها را دارا می‌باشد .

سردار دهقان در پایان با قدردانی از مدیران و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، از این صنعت پویا، پربار و بازدارنده به عنوان رکن رکین صنعت دفاعی کشور یاد کرد و از همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در به ثمر نشستن این دستاورد مهم تقدیر نمود

با هر هواپیمای نفوذی برخورد می‌کنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: هیچ هواپیمایی نفوذ نداریم که اگر داشته باشیم برخورد می‌کنیم.

با هر هواپیمایی نفوذی برخورد می‌کنیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم در حاشیه مراسم تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر هشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز تعداد زیادی پرواز با مجوز در اسمان کشور داریم و از انواع مسافربری و تجاری است. 


وی ادامه داد: هیچ هواپیمایی نفوذ نداریم که اگر داشته باشیم برخورد می‌کنیم، ما امن ترین  آسمان غرب آسیا را داریم. 

جریان شناسی سلفیان تکفیری

 به نقل از جنات:

 در جهان امروز و علی الخصوص اسلام جنگ عقیده و تفکر، سالهاست که مذاهب را درگیر و دار جنگ قرار داده است ، که در این دوره از تاریخ به وضوح می توان مشاهده کرد که چه فتواها و حکم ها در بیان نفی اسلام راستین داده اند تا جایی که احکام رسول الله(ص) را هم پشت گوش انداخته اند و به کشتار بی گناهان و تصرف خاکشان اقدام کرده اند.غیرت دینی همان چیزی است که نباید بگذاریم در وجودمان کم رنگ شود و اساس و شالوده ی این غیرت ،ایجاد بصیرت است؛بصیرتی که عمار گونه باشد و دوست و دشمن و خاکریز را تشخیص دهیم و لازمه اش شناخت تفکرات دشمن است. در گفتار امروز که مطلب مختصر و پیوسته ای است با موضوع جریان شناسی سلفیان خدمت شما تقدیم می شود که ارتباط تنگاتنگی با اتفاقات دردناک سوریه و عراق و یمن دارد.

 

قبل از هر چیزی لازم می دانم که مقدماتی راجع به واژه سلفی محضرتون عرض کنم و با این شناخت وارد بحث بشیم که ان شاءالله بتونیم در شناخت دشمنان اسلام و بصیرت افزاییقدمی مفید برداشته باشیم.زمان مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه است.

 

 

سلف یا سلف صالح (عربی: السلف الصالح) به معنی پیشگامان درستکار و عادل است.در اصطلاح خاص اسلامی، سلف به سه گروه زیر اطلاق می‌شود.

 
 

 صحابه: (عربی: الصحابه،«یاران پیغمبر اسلام») به معنی کسانی است که حضرت محمد(ص) را دیده و در زمان حیات او، دین اسلام را پذیرفته‌اند.صحابه معمولاً به دو گروه انصار و مهاجرین تقسیم بندی می‌شوند. به زنان صحابه لفظ صحابیات اطلاق می‌شود.

 

تابعین:(عربی:التابعین،«پیروی کنندگان»)به کسانی که زمان حیات حضرت محمد(ص) را درک نکردند،اما صحابه حضرت محمد(ص) را دیده و در زمان حیات آن‌ها دین اسلام را پذیرفته‌اند،و در حال ایمان مرده‌اند،لفظ تابعی اطلاق می‌شود.... 

ادامه مطلب ...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت امیر سرلشکر محمد سلیمی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیتهای نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت‌الله‌علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دار فانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است.

این نظامی متدین و متعهد از جمله‌ی معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته‌های پیروزی انقلاب، وسیله‌ی ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه‌ی متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول دهها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگهای نامنظم در سالهای اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده‌ئی به جای آورد.

اینجانب مصیبت درگذشت این همکار صَدیق را به خاندان محترم و بازماندگان و همکاران ایشان در نیروهای مسلح تسلیت میگویم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیدعلی خامنه‌ای
۱۱ بهمن ۱۳۹۴

پروژه ی جدید "اشبه الناس بخمینی" یک تیر و بیش از ده ها نشان

❎روز دوشنبه دوازدهم بهمن ماه ۹۴ (درست در آغاز مراسم سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی) آقای هاشمی رفسنجانی در سخنانی بسیار تند و بی سابقه و تفرقه انگیز که قویاً بوی فتنه ای جدید می داد در دفاع غیر قانونی از صلاحیت سید حسن خمینی به نهاد شورای نگهبان حمله کرده و صلاحیت اعضای آن شورا (که صلاحیت هاشمی نیز توسط همان شورا تأیید شده است) را به شدت زیر سؤال برد.!

❎وی با مغالطه ای آشکار از عدم احراز صلاحیت ها با عنوان تحریک آمیز "رد صلاحیت ها" یاد کرده و با "اشبه الناس بخمینی" خواندن سید حسن خمینی نیز به تحریک مردم پرداخت.

❎وی در ادامه با بیان این جمله خطاب به شورای نگهبان که "چه کسی به شما اجازه ی قضاوت کردن را داده است" ضمن زیر سؤال بردن وظایف شورای نگهبان و بدهکار معرفی کردن کل جامعه نسبت به خانواده ی حضرت امام خمینی سلام الله علیه ، رسماً شورای نگهبان و سایر نهادها و مراجع قانونی را به عذر خواهی از بیت امام فرا خواند.

✳️در باره ی علل این اقدام هاشمی که کاملاً مشابه نامه ی توهین آمیز و بدون سلام سال ۸۸ بود (که منجر به تحریک سران فتنه و شکل گیری فتنه ای بزرگ شده و خسارات فراوان و غیر قابل جبران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده و طمع دشمنان نظام و دخالتهای آشکار دشمنان قسم خورده ی اسلام و ایران و در صدر آنان شیطان بزرگ را در پی داشت) ، گمانه زنی های فراوانی وجود دارد و صاحب نظران بر این عقیده اند که این سخنان نیز نسخه ی به روز شده ی همان نامه گستاخانه بوده و ظاهراً باید منتظر آثار و عوارض منفی آن باشیم.

✳️آن چه که در ادامه ملاحظه می کنید تنها بخشی از این احتمالات است که مبتنی بر سوابق رنگارنگ قبلی هاشمی و با توجه به نقش پررنگ وی در حوادث و رخدادهای پیشین تهیه و ارائه شده است :

بقیه در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب ...

خبری ویژه و فوری

افسران - خبری ویژه و فوری

اتفاق بزرگی که به زودی چشم ها را به کشورمان خیره خواهد کرد.
رونمایی از ماهواره بر سیمرغ در پایگاه فضایی امام خمینی(ره).

نیروهای مسلح در مواقع بحرانی، پیشانی خدمات در کشور است

میر نادر نراقی ریاست اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو اختصاصی، ضمن اشاره به مرکز 600 دندان پزشکی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این مرکز جز سه مرکز برتر دندان پزشکی ایران است که کلیه خدمات دندان پزشکی تا ساعت انتهایی شب را انجام می‌دهد. این مرکز در خدمت مردم عادی و خانواده‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: این مرکز برای خانواده‌های نیروهای مسلح به صورت رایگان خدمات‌رسانی می‌کند. این مرکز و نیروهای مسلح در مواقع بحرانی پیشانی خدمات در کشور هستند.
امیر نراقی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است با تدبیر امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین مراکز درمانی و جراحی دندان پزشکی کشور ساخته شود.

استقرار رادارهایی با فن آوری‌های به‌روز برای اشراف کامل بر خارج از مرزها


ه گزارش صدخبر ؛ 

 امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان ستاد این قرارگاه گفت: توان رزمی و عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی روز به روز در حال ارتقا است و ما توانمندی خود را متناسب با تهدیدات روز دنیا افزایش می دهیم.اسماعیلی اظهار داشت: در حوزه کشف و شناسایی با استقرار رادار هایی با فن آوری‌های به روز در مناطق مختلف کشور اشراف کاملی بر فضای کشور و حتی خارج از مرزها برای ارکان دفاع هوایی به وجود آمده است.فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: در بخش رهگیری و درگیری توان عملیاتی پدافند هوایی قادر است تا با هر نوع تهدیدی در هر ارتفاع پروازی مقابله کند و این توانایی با تکیه بر تجهیزات بومی و نیروی انسانی آموزش دیده داخلی به وجود آمده است.اسماعیلی در پایان تاکید کرد: شبکه یکپارچه و بومی قرارگاه پدافند هوایی به صورت مداوم و با استفاده از طیف های متنوعی از حساسه های بومی آسمان کشور را پایش می کند و توانایی خود را در دفاع کامل از مرز های هوایی کشور به اثبات رسانده است.