سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی
سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی

شهادت حضرت فاطمه (س) تسلیت ...

رویداد‌های تلخ، شرایط سخت بیماری و دوری از پدر بیش از پیش شرایط جسمى و وضعیت روحى حضرت زهرا (س) را دشوارتر می‌کرد، اما حضرت فاطمه (س) با اینکه روز به روز پیکرش آب مى‏‌شد، هیچ شِکوه‌ای از بیماری نداشت.

چگونگی شهادت حضرت زهرا (س)

حمایت مشکوک 3 مشاور و مقام دولتی از یک جاسوس

در پرونده دستگیری چند جاسوس در حوزه محیط‌زیست و خودکشی یکی از آنان (کاووس سیدامامی) در زندان؛ توضیحات موسّعی در معرض دید افکارعمومی قرار گرفته است.

حمایت مشکوک ۳ مشاور و مقام دولتی از یک جاسوس

پرونده‌ای جاسوسی که عوامل آن قصد داشتند در قالب فعالیت‌هایی مثل حمایت از «یوزپلنگ‌ها»، مبارزه با کم‌آبی و... گرای سایت‌های موشکی و هسته‌ای کشور را به دشمن بدهند و در بحث «تروریسم آب» نیز که طی چند سال اخیر در جهان مطرح شده است؛ کاری بکنند کارستان!

این قضایا اما بخش دیگری هم دارد که معقبین ماجرا باید بهتر در جریان آن قرار بگیرند...

آن بخش دیگر نیز رفتارهای 3 مسئول دولتی است که در قبال این پرونده‌ها رفتارهای عجیبی را از خود بروز داده‌اند و جالب آنکه ربط و ارتباطاتی هم بین آنها و این پرونده به چشم می‌خورد.

منفعت جنگ یمن برای صهیونیست‌ها

یهودیان یمن

«آبراهام درعی» اعتراف کرد که موساد چند سال قبل او را برای ارائه اطلاعاتی از نیروهای نزدیک به ایران در صنعا و تعز و عدن و شهرهای دیگر یمن مأمور کرده است.

  مرکز مطالعاتی و پژوهشی «باحث» در مقاله‌ای به بررسی نقش و عملکردرژیم صهیونیستی در حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن پرداخته و اسناد و شواهد مختلف و انگیزه‌های رژیم صهیونیستی از ورود به این بحران را بررسی کرده است.  این مقاله می‌نویسد که نقش مستقیم رژیم‌صهیونیستی در جنگ‌های یمن از مرحله پیش‌بینی ها فراتر رفته است.   مداخله رژیم صهیونیستی در این جنگ به دهه ۶۰ قرن گذشته میلادی می‌رسد و اسناد انگلیسی و آمریکایی که از رده بندی محرمانه خارج شده اند،   نشان می‌دهند که رژیم صهیونیستی عملیات تامین تسلیحات در جنگ یمن برای مقابله با دولت جمال عبدالناصر را دنبال می‌کرده است.

ناگفته هایی از پیشینه‌ی «کاووس سیدامامی»

 در روزهای اخیر شاهد یک موج‌سازی سنگین رسانه‌ای از سوی غربی‌ها و رسانه‌های فارسی زبان وابسته به دولت‌های غربی، و رسانه‌های وابسته به جریانات خاص همسو با غرب در داخل کشور هستیم که با دلایلی بعضا خنده‌دار، حکم برائت برای فرد متهم به جاسوسی که دست به انتخار زده صادر کنند.«جامعه شناس» میلیاردری که «جاسوس» بود +تصاویر

«کاووس سید امامی»، فردی که تحت پوشش جامعه شناس و فعال محیط زیست، به جاسوسی برای سرویس‌های بیگانه مشغول بود و حساس‌ترین اطلاعات راهبردی کشور را به دشمنان این مرز و بوم انتقال می داد، در هفته گذشته در دستشویی سلول محل بازداشت خود، با حلق‌آویز کردن خود را از بین برد تا اطلاعات بیشتری از شبکه جاسوسی از جانب او به دست دستگاه امنیتی نیافتد.

موسس تلگرام چقدر ثروت دارد؟

نشریه آمریکایی فوربز، میزان ثروت «پاوِل دورُف» ۳۳ ساله را تخمین زد.

موسس تلگرام چقدر ثروت دارد؟ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجله فوربز، ثروت پاول دورف، موسس نرم‌افزارپیام‌رسانتلگرام را ۱.۷میلیارد  دلار اعلام کرد.

بر اساس برآورد‌های محافظه‌کارانه نشریه فوربز، تلگرام بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد و به این ترتیب پاول دورف، موسس آن، بیش از یک میلیارد دلار سرمایه دارد.

به گفته تحلیلگران این نشریه، تلگرام رشد بیشتری خواهد داشت و امکان بیشتر شدن ارزش آن نیز وجود دارد.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حمایت از سران فتنه به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، هدر نائورت - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌ جویانه، خواستار «آزادی فوری» سران فتنه شد.

بر این اساس، در ادامه اظهارنظرهای مداخله جویانه و ضدایرانی مقام‌های آمریکایی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور شب گذشته بیانیه‌ای درباره سران فتنه 88 منتشر کرد. در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «این هفته هفتمین سالگرد بازداشت مهدی کروبی و میرحسین موسوی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 به همراه همسر او، زهرا رهنورد فعال حقوق زنان است».

هدر نائورت در این بیانیه مداخله جویانه، بازداشت سران فتنه را «مغایر با تعهدات بین‌المللی ایران در مسائل حقوق بشری» خوانده و در ادامه با دخالت در امور داخلی ایران، خواستار «آزادی فوری» سران فتنه شده است.

اصرار وزارت خارجه آمریکا برای آزادی سران فتنه در حالی صورت می‌گیرد که آنها پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 1388، ادعای دروغین «تقلب» را مطرح کردند و با بی‌توجهی به ساز و کارهای قانونی در کشور، بی‌قانونی و ایجاد فتنه را در دستور کار خود قرار دادند.

فتنه جدیدی تحت عنوان «پرچم سفیدها» یا سفیانی در عراق

آغاز فعالیت گروه تروریستی «پرچم سفید‌ها» پس از عقب نشینی داعش

پس از ۳ سال نبرد سنگین و پایان کار گروه تروریسی داعش در عراق، حالا صداهایی از کوه های کرکوک و اربیل شنیده می شود که باز هم برای ملت عراق رجزخوانی کرده و به نام «پرچم سفیدها» در عراق معروف شده و خود را سفیانی معرفی کرده اند؛ به عربی «رایات البیضا» خوانده می‌شوند و حالا پس از شکست گروه تروریستی داعش برای نیروهای جبهه مقاومت عراق خط و نشان می‌کشند. (بر روی پرچم این جماعت عبارت “السفیانیون” به چشم میخورد.)

سکوی تاکتیکی مراقبت هوشمند RU۷۶۲HM ساخت ایران

سکوی تاکتیکی مراقبت هوشمند

سکوی تاکتیکی مراقبتی آفندی هوشمند RU۷۶۲HM مجموعه‌ای از یک سیستم مراقبتی است که با سلاح ترکیب شده و امکان هدفگیری سلاح در فواصل طولانی و در شرایط مختلف آب و هوایی را دارد.

 یکی از دستاوردهای صنایع دفاعی کشورمان ساخت سیستم اتوماسیون برای شلیک انواع تیربارها است. این سامانه‌ که توسط کنترل از راه دور هدایت می‌شود، این قابلیت را به یگان‌ها نیروهای مسلح می‌دهد که به بهره‌گیری از آن در مناطق صعب العبور یا شرایط نا مساعد جوی و در استتار کامل اجری آتش مناسبی علیه دشمن داشته باشند.

اعزام پنجاهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد

اعزام پنجاهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به آبهای آزاد ناوگروه پنجاهم نیروی دریایی ارتش صبح امروز سه‌شنبه 10بهمن‌ماه برای انجام ماموریت راهی آب‌های آزاد شد. این ناوگروه متشکل از ناوشکن نقدی، ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی رزمی تنب است.

همچنین امیردریادار دوم افشین تاشک فرمانده قرار گاه مقدم نداجا،در مراسم بدرقه پنجاهمین ناوگروه  نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم ولایت در بندرعباس، بیان داشت: اساتید نهایت کوشش را برای آموزش دانشجویان در سفرهای دریایی به کار بگیرند.

وی با اشاره به اهداف ناوگروه‌های اعزامی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: هدف از اعزام به دریاهای آزاد نشان دادن توانمندی نیروی راهبردی دریایی است، حضور در آبهای آزاد لازمه یک نیروی راهبردی است.

به گفته فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا، حضور نیروی راهبردی دریایی ارتش در آبهای آزاد، نشان دادن قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دریانوردی است.

جزئیات جدید از ناوشکن دماوند...

ناوشکن دماوند

سرتیپ دوم تقی خانی با بیان اینکه صرفاً بدنه ناوشکن آسیب جدی دیده است، گفت: هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد.

به گزارش  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی، سخنگوی ارتش گفت: ناوشکن دماوند به هنگام ورود به بندر بر اثر شرایط نامساعد جوی و دریای طوفانی پس از برخورد با موج‌شکن در دریای خزر دچار سانحه شده بود با وجود استمرار وضعیت جوی نامساعد، کارشناسان متخصص بلافاصله به منظور بررسی وضعیت به محل اعزام و متوجه آسیب جدی در سطح بدنه زیر آب و لزوم باز شدن قطعات و انتقال آن به کارخانه برای احیاء مجدد شدند.

سردار بختیاری درگذشت

سردار موسی بختیاری معاون هماهنگ کننده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)

سردار بختیاری به مدت سه سال عهده دار مسئولیت معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که روز گذشته دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق،  سردار موسی بختیاری معاون هماهنگ کننده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پس از تحمل سال‌ها بیماری درگذشت. 

مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری مرحوم سردار بختیاری با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه، سردار سید مجید موسوی جانشین نیروی هوافضای سپاه و جمع کثیری از کارکنان سپاه و ارتش و مردم قدرشناس تهران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

سردار بختیاری به مدت سه سال عهده دار مسئولیت معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که روز گذشته دارفانی را وداع گفت.
سردار بختیاری امروز در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده شد.

دوربین حرارتی RU۶۰G ساخت ایران

دوربین حرارتی RU۶۰G

دوربین حرارتی RU۶۰G قابلیت نصب روی انواع سلاح‌ های انفرادی به خصوص سلاح‌های تک تیرانداز را دارد.

دوربین‌های حرارتی یکی از نیازهای نیروهای مسلح برای تیراندازی دقیق در شب و یا شرایط نامساعد جوی است. در کشور ما در گذشته این دوربین‌ها از خارج خریداری می‌شد اما با وضع تحریم‌های نظامی علیه ایران، صنایع دفاعی کشورمان موفق به طراحی و تولید انواع دوربین‌های حرارتی بومی شده است.

شهید ارتشی سروان محمد سپهوند ...

شهیدی که اربعین حسینی کربلایی شد

نتیجه تصویری برای شهید محمد سپهوند

اربعین روز موعود و قصرشیرین معبری شد برای همیشه پر کشیدن مردی که شهادت را آرزوی دیرینه خود می خواست.

شهادت مفهومی فراتر از آن است که در واژه بگنجد و قلم عاجز از وصف این معنای آسمانی است. تا پای شهادت در راه حقیقت ایستادن و مردانه از آرمان های سرزمین اسلامی مان دفاع کردن کاری بسیار دشوار است. سری می خواهد هوایی یار و دلی می خواهد پراز شوق نبرد.

گفتن از شجاعت شهیدی که ارزشمندترین سرمایه ی خود یعنی جان را فدای سربلندی و دفاع از مرزهای سرزمین اسلامی اش می کندآسان نیست. امامن و تو یادمان باشد مرزبان شهید محمد سپهوند از همین نسل بود و از نسل ما.خدا نکند پاسدار حرمت خون اش و رهرو راه مقدسش نباشیم.

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند                           رو به صفتان زشت خورا نکشند

گر عاشق صادقی، ز مردن مهراس                          مردار بود هر آن که اورا نکشند

جمهوری اسلامی ایران بر همکاری مشترک منطقه‌ای برای صلح پایدار تاکید دارد

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: دشمن می‌داند که ایران در منطقه عامل صلح بوده و به هیچ کشوری تجاوز نکرده است.

ایران بر یک همکاری مشترک منطقه‌ای برای صلح پایدار تاکید دارد  امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی جامع دریایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توفیق بازدید از صنایع دریایی کشور را در این نمایشگاه داشتم که بیانگر توسعه، توانمندی و ابتکار و نوآوری جوانان این مرز و بوم است.

وی ادامه داد: به فضل الهی امروز صنایع داخلی ما قادر است بسیاری از نیازها را در حوزه صنایع دریایی با تکیه بر توان بومی تولید و در اختیار سازمان های مربوطه قرار دهند.

رستگاری تاکید کرد: سیستم های ناوبری، سامانه های کمک ناوبری و انواع الکترو موتورها و انواع کمپرسورها در داخل توسط صنعتگران چیره دست تولید می شود و کشور ما به توانمندی طراحی و تولید پلتفرم های دریایی نیز رسیده است و فکر می‌کنم اگر بهره برداران ما به صنعتگران داخلی اعتماد کنند، اینها قادر خواهند بود انواع شناورهای به روز را در بازه زمانی تعیین شده طراحی و تولید کنند.

افتتاح اولین نمایشگاه بین‌المللی جامع دریایی ایران

 اولین نمایشگاه بین المللی جامع دریایی ایران با حضور امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از صبح امروز چهارشنبه 4 بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز کرد.افتتاح اولین نمایشگاه بین‌المللی جامع دریایی ایران

این نمایشگاه شامل شش بخش اصلی حمل و نقل دریایی، بنادر، ساخت و تجهیزات شناور، گردشگری و تفریحات دریایی، فراساحل و شیلات است، که ده ها شرکت داخلی و خارجی در آن حضور دارند.

در این نمایشگاه ۱۴۰ شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای فرانسه، لهستان، سوئد، ایتالیا، هلند، آلمان، چین و روسیه حضور دارند و انواع صنایع ساخت شناور و تجهیزات فراساحل، بندر و خدمات بندری، حمل و نقل دریایی، استخراج و استحصال منابع دریایی، شیلات، محیط زیست دریایی، گردشگری دریایی، بیمه و سرمایه گذاری، رده بندی، امنیت دریایی، مناطق آزاد و سایر بخش های مرتبط بااین صنعت را به نمایش گذاشتند.

موشک کروز قدیر

امروز و در جریان رزمایش محمدرسول الله ارتش، برای نخستین بار موشک‌ کروز قدیر از یگان‌های شناور و ساحلی نداجا با موفقیت شلیک شد. 

موشک قدیر

  امروز در مرحله دوم رزمایش مشترک محمدرسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی، 2 فروند موشک کروز دریایی قدیر توسط نیروی دریایی ارتش شلیک و با موفقیت توانست اهداف دریایی را منهدم کند. یکی از این موشک‌ها از ناوشکن‌های قندی شلیک شده و دیگری نیز از یک پرتابگر متحرک ساحلی به سوی هدف روانه شده است.

موشک کروز نصر در جریان رزمایش ارتش شلیک شد

موشک

سخنگوی رزمایش ارتش از شلیک یک فروند موشک کروز نصر در رزمایش امروز خبر داد.

  در جریان رزمایش مشترک ارتش با نام محمد رسول الله در آبهای جنوب کشور و دریای عمان، یک فروند موشک کروز کوتاه‌برد نصر شلیک شد.

بنا بر اعلام سخنگوی رزمایش، این موشک صبح امروز علیه یک هدف شناوری شلیک شده است.

موشک «نصر» که قادر است شناورهای 3 هزار تُنی را منهدم کند، در کلاس موشک‌های کوتاه بُرد با قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها و بالگردها محسوب می‌شود.

هشدار هواپیماهای نظامی ایران به ۲ فروند ناو جنگی بیگانه

ناو

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران از هشدار هواپیماهای گشت دریایی ارتش به ۲ فروند ناو جنگی بیگانه خبر داد.

تقدیر سرلشکرباقری از پرستاران نیروهای مسلح

سرلشکر محمد باقری

 سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است: 

 
ادامه مطلب ...

راکت‌اندازهای نزاجا دقیق و هدایت شونده شدند

 ، پنجمین رزمایش محمد رسول الله ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته در منطقه عمومی جنوب شرق کشور و با محوریت نیروی زمینی ارتش آغاز شده که در جریان این رزمایش، یگان های منتخب نیروهای ۴ گانه آجا به عملیات و تمرین سناریوهای عملیاتی می پردازند. یکی از ویژگی های مهم عملیاتی و خبری رزمایش های نیروهای مسلح در سالهای اخیر، رونمایی از تاکتیک ها و سامانه های جدید دفاعی است که در این رزمایش جدید نیز علی رغم گذشت زمانی کوتاه، تصاویر منتشره نشان می دهد حداقل یک سلاح جدید وارد سازمان رزم نیروی زمینی ارتش شده؛ هرچند موضوعاتی چون استفاده رزمی از کوادکوپتر و پرتاب بمب توسط آن نیز در جای خود، قابل بررسی و تحلیل است ...

جنگ نرم دشمن، برپایه‌ی دروغ، شایعه و سانسور بنا شده است

در پی دیدار جمعی از مستندسازان جوان با رهبر انقلاب، ایشان در پیامی خطاب به مستندسازان، ۵ نکته را به آنان توصیه کردند.پیام به جمعی از مستندسازان جوان

در پی دیدار شیرین جمعی از مستندسازان جوان با رهبر انقلاب در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فردای آن روز در پیامی خطاب به مستندسازان جوان، ۵ نکته را به این جوانان توصیه کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسمه تعالی

جوانان عزیز مستندساز!

در پی جلسه‌ی شیرین دیشب، این نکته‌ها را در یاد نگه‌ دارید:

۱.جهت انقلابی را با دقّت تمام حفظ کنید. بازی‌های تکنیکی و شهرت حرفه‌ای، بر صفا و درستکاریِ انقلابیِ کار، غلبه نکند. با سرِ افراشته، زبان و عمل، نشان دهید که مؤمن انقلابی‌اید.

۲.جنگ نرم دشمن، برپایه‌ی دروغ و تحریف و شایعه و سانسور و بایکوت بنا شده است؛ هنر شما میتواند با سند، کار دشمن را بی اثر کند. تاریخ چهل‌ساله‌، لبریز از سندها بر حقّانیّت جمهوری اسلامی و کج‌روی و گمراهی دشمنان است.

۳.یک هدف اساسی دشمن، ترویج بدبینی و نومیدی است؛ دستمایه‌های امید درکشور بی‌شمار است. هنر شما قادر است با استناد به واقعیّات، سرچشمه‌ی امید و شوق و حرکت باشد.

۴.مستند انتقادی، مفید و لازم است. لحن اثر باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یأس‌آلود و هرج‌ومرج‌طلبانه، فایده‌ی آن را تبدیل به زیان میکند. زبان طنز به رسایی و سودمندی اثر کمک میکند.

۵.رضای خدای را در کارها در نظر بگیرید و از او کمک بخواهید.

والسّلام علیکم و رحمةاللّه

10 بهمن 20 هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به پایان زمان ثبت نام کسری خدمت و معافیت سربازی ایثارگری گفت: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام در 10 دی ماه و بررسی یک ماهه، اسامی افرادی که در زمره 20 هزار نفر کسری یا معافیت از خدمت امسال باشند، اعلام خواهد شد.

10 اسفند 20 هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

 

10 اسفند 20 هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند