سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی
سوته دلان

سوته دلان

یا لثارات الحسین (ع) ادرکنی

چرا عربستان مهمترین بازنده تصمیم جدید ترامپ است؟

ترامپ و سلمان

افکار عمومی جهان اسلام به عنوان یک بازیگر جدید وارد میدان شده در حالی که تحولات اخیر، عربستان و اسرائیل را در یک جبهه و روبروی ملل عرب قرار داده است.

 مقامات سعودی به ترامپ اطمینان داده‌اند که در صورت تغییر محل سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس، اجازه نخواهند داد تظاهرات و اعتراض‌ها در منطقه به جایی برسد و به زودی سر و ته آن را هم می‌آورند، غافل از اینکه مهمترین بازنده تصمیم متهورانه ترامپ در شرایط کنونی، ریاض خواهد بود.

ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض، گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.

حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.

فرمانده کل ارتش با رئیس مجلس دیدار کرد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.فرمانده ارتش با رئیس مجلس دیدار کرد

در این دیدار موضوعاتی از قبیل لایحه بودجه سال 97، چگونگی محقق شدن حکم فرماندهی معظم کل قوا در بودجه سال 97 در محورهای ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و رفع نیازهای معیشتی و نیز چگونگی اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دشمنان امروز جنگ نرم را آغاز کرده‌اند تا بر ذهن جونان تسلط پیدا کنند

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین اختتامیه سی‌وهفتمین دروه مسابقات قرآنی آجا که صبح امروز دوشنبه بیست‌وهفتم آذر در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: از ۲۲ بهمن ۵۷ که انقلاب پیروز شد دشمن علیه کشور ما اقدام کرده، چرا که مسیر نظام اسلامی خلاف مسیر آنها است.عمل به قرآن تنها راه مقابله با اقدامات دشمن است/ دشمنان امروز جنگ نرم را آغاز کرده‌اند تا بر ذهن جونان تسلط پیدا کنند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به این موضوع که ما با استکبار جهانی هیچ وجه مشترکی نداریم، ادامه داد: استکبار به دنبال سلطه است و ما به دنبال راه خدا هستیم؛ از سوی دیگر چون منافع دشمنان با پیروزی انقلاب در ایران از بین رفت دشمنی را برای شکست انقلاب آغاز کردند.

هسته‌ای شدن عربستان؛ رویای بی‌تعبیر آل سعود

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که دولت دونالد ترامپ برخلاف سیاست چند دهه گذشته آمریکا در حال گفتگو برای ارزیابی امکان انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان است؛ اقدامی که می‌توان آن را آغازی بر عدم تعادل در  سیستم بازدارندگی منطقه خاورمیانه دانست.

هسته‌ای شدن عربستان رویای بی‌تعبیر است

هیچ اتفاق نظری میان اعضای ۱+۵ درباره ایران وجود ندارد

پایگاه اینترنتی آمریکایی هافینگتن پست  در تحلیلی نوشت: در هفته‌ای که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سخنان سنجیده‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران بیان کردند، توصیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از این توافق به عنوان «توافق بد» برای جامعه جهانی معنایی ندارد جز این که وی برای درک چگونگی حصول این توافق و محتویات آن هیچ تلاشی نکرده است. سیاست وی بر مبنای خروج از این توافق و امضای یک توافق بهتر است؛ اما هیچ حرفی درباره این که یک توافق جدید چگونه حاصل خواهد شد، به میان نیاورده است.

این مسئله موجب شد تا اتحادیه اروپا از فرصت استفاده کند. اتحادیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای کاملا متحد است. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تعهد الزام‌آور و نقطه آغازی برای همه طرف‌ها است تا از آن نقطه پرداختن به مسائل مهم دیگر را آغاز کنند.

هافینگتن‌پست در تحلیلی با اشاره به اقدامات ضدایرانی آمریکا نوشت میان واشنگتن و اروپایی‌ها درباره نحوه برخورد با تهران هیچ اتفاق نظری وجود ندارد.

رونمایی از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی ارتش

همزمان با فرارسیدن هفته پژوهش مراسم رونمایی از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه بیست‌وششم آذرماه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد

در این مراسم امیر تورج حسنی‌مقدم جانشین فرمانده نداجا و سردار عباس سدهی رییس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشتند.

گفتنی است در این مراسم از کتاب‌های کرانه‌های مکران دروازه ورود به اقیانوس هند، بایندر (زندگی و عملکرد شهید غلامعلی بایندر)،به سوی قله‌ها ۲، نیروی دریایی راهبردی اقتدار دریایی و اطلس حضور فرماندهی معظم کل قوا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر رونمایی شد.

تجدید میثاق فرماندهان نیروی دریایی ارتش با آرمان‌های امام

تجدید میثاق فرمانده و کارکنان نیروی دریایی

فرماندهان نیروی دریایی ارتش با آرمان‌های امام تجدید میثاق کردند.

  دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه معاونین و فرماندهان عالی رتبه و کارکنان این نیرو، با حضور در حرم مطهر امام راحل، با آرمان‌های امام تجدید میثاق کردند.

وحدت امت اسلامی اوجب واجبات است

رهبر انقلاب

هر جا به حضور ما در مقابله با استکبار نیاز باشد کمک خواهیم کرد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار مهمانان شرکت‌کننده در اجلاس «محبان اهل‌بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها»، اتحاد و همدلی امت اسلامی در شرایط کنونی را از اوجب واجبات دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه جبهه استکبار و صهیونیسم برای ایجاد جنگ و نزاع میان مسلمانان ایستاده و خواهد ایستاد و به اذن پروردگار در این مبارزه پیروز خواهد شد همانگونه که شجره خبثه داعش در عراق و سوریه قطع شد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگرچه داعش در عراق و سوریه به نقطه پایان خود رسید اما نباید از کید و مکر دشمنان غافل بود زیرا امریکا و صهیونیسم و دنباله‌های آنها، از دشمنی با اسلام دست نخواهند کشید و ممکن است توطئه ای همچون داعش و امثال آن را در منطقه ای دیگر طراحی و اجرا کنند.

پاسخ امام خامنه‌ای به نامه سردار قاسم سلیمانی درباره پایان داعش

پاسخ امام خامنه‌ای به نامه سردار قاسم سلیمانی درباره پایان داعش

متن پاسخ رهبر معظم انقلاب خطاب به سرلشکر سلیمانی به‌شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار پرافتخار اسلام و مجاهد فی سبیل‌الله آقای سرلشکر حاج قاسم سلیمانی دام توفیقه

خدای بزرگ را با همه‌ وجود سپاسگزارم که به‌مجاهدات فداکارانه شما و خیل عظیم همکارانتان در سطوح مختلف، برکت عطا فرمود و شجره‌ خبیثه‌ای را که به‌دست طواغیت جهان غرس شده بود، به‌دست شما بندگان صالح در کشور سوریه و عراق ریشه‌کن کرد. این تنها ضربه به گروه ستمگر و روسیاه داعش نبود، ضربه‌ سخت‌تر به سیاست خباثت‌آلودی بود که ایجاد جنگ داخلی در منطقه و نابودی مقاومت ضدّ صهیونیستی و تضعیف دولت‌های مستقل را به‌وسیله رؤسای شقیّ این گروه گمراه هدف گرفته بود.

ضربه بود به دولت‌های قبلی و کنونی آمریکا و رژیم‌های وابسته به آن در این منطقه که این گروه را به وجود آوردند و همه‌گونه پشتیبانی کردند تا سلطه‌ نحس خود را در منطقه‌ غرب آسیا بگسترانند و رژیم غاصب صهیونیست را بر آن مسلط سازند. شما با متلاشی ساختن این توده  سرطانی و مهلک نه‌فقط به کشورهای منطقه و به جهان اسلام بلکه به همه  ملت‌ها و به بشریت خدمتی بزرگ کردید. این نصرتی الهی و مصداق: و مارمیتَ اذ رمیت و لکن الله رمی بود که به‌خاطر مجاهدت شبانه‌روزی شما و همرزمانتان به شما پاداش داده شد.

اینجانب صمیمانه به شما تبریک می‌گویم و با این حال تأکید می‌کنم که از کید دشمن غفلت نشود.

آنهائی که با سرمایه‌گذاری سنگین این توطئه شوم را تدارک دیده بودند آرام نخواهند نشست سعی خواهند کرد آن را در بخشی دیگر از این منطقه و یا به‌شکلی دیگر دوباره به جریان افکنند. حفظ انگیزه، حفظ هوشیاری، حفظ وحدت، زدودن هر پسماند خطرناک، کار فرهنگی بصیرت‌افزا و خلاصه، آمادگی‌های همه‌جانبه نباید فراموش شود. شما را و همه‌ی برادران مجاهد از کشورهای عراق و سوریه و دیگران را به خدای بزرگ می‌سپارم و به همه‌ شما سلام و دعا می‌کنم.

والسلام علیکم و رحمةالله

۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۶

سید علی خامنه‌ای